Gebelik ve Zika Virüs

Gebeliği sırasında Güney Amerika, Meksika, Orta ve Güney Afrika, Hindistan, Endonezya ve Filipinlere gidecek olanlara uyarı: Sivri sineklerden bulaştığı saptanan Zika adlı virus her 5 kişide bir enfeksiyona yol açmakta ve belirtileri hafif grip sempomları olmakta ve 1 hafta içersinde geçmektedir.

Prof. Dr. Ulun ULUĞ tarafından yazıldı. 0 yorum 5201 görüntüleme

Ancak özellikle gebelerde bebeğin kafa yapısında büyümeye engel olduğu tıbbi olarak ‘mikrosefali’ denilen bir anomaliye yol açar. Zika virusunun gebeliğin hangi döneminde bebeğe bulaştığı bilinmemekle beraber, doğum sırasında bulaşabileceği saptanmıştır. Son dönemde yaygınlaşan bu salgın için Dünya Sağlık Örgütü ikinci derecede alarm vermiştir. Henüz geliştirilmiş bir aşısı yoktur. Yukarıda bahsi geçen bölgelere henüz gebelerin seyahat etmesi yasaklanmamışsa da tıbben önerilmemektedir. Bu bölgelere seyahat etmek zorunda kalacak kişilerin özellikle sinek ısırıklarına karşı önlem alması gerekiyor. Zika virusu bulaştığı şüphesi olanların bol sıvı alması, ateş düşürücü ilaç kullanmaları ve sağlık kuruluşuna başvurmları gerekir. Virus tesbit edilen gebelerde seri ultrasonografik ölçümler tavsiye edilmektedir. Dünya genelinde virusun yayıldığı bölgelerin takip edilmesi seyahat planlayan gebeler için önemlidir.