Endometrial polip (Rahim polip) nedir ?

Başlığa tıklayarak istediğiniz bölüme gidebilirsiniz

Rahim polip nedir?

Rahim tabakasının içinde, tepecik, üzüm tanesi veya bazen çubuk şeklinde uzantı yapan katlantılara polip denir. Polipler aynen cildimizde oluşan benlere benzerler ancak renksiz olurlar. Boyları 3mm ile 20 mm arasında olmaktadır. Çok ufak olanlar bazen saptanmayabilir. Polipler genellikle iyihuyludur. Kötü huylu yani kansere çevirme riski %1’in altındadır. Ancak yaşa bağımlı olarak özellikle menapoz sonrası dönemdeki polipler riskli olabilir.

Rahim polipleri genellikle sessiz olurlar. Şikayete yol açmazlar. Boyutlarına bağlı olarak uzun süren adet kanamalarına, adet bittikten sonra ara kanamlara bazen de kahverengi akıntılara neden olurlar. Çoğu polip kadınların rutin jinekolojik kontrollerinde ultrason ile teşhis edilir. Bazen polipler birden fazla olabilir. Şikayete neden olmayan ufak polipler takip edilir yaşı genç olan kadınlarda operasyonla alınmalarına gerek yoktur.

Rahim polip ve infertilite (kısırlık) ilişkisi

Endometrial polipler veya rahim polipleri her zaman hamile kalmayı engellemez. Özellikle boyu 7 mm altında olan poliplerin gebe kalma üzerine olumsuz etkisi yoktur. Poliplerin gebe kalmayı önleme mekanizmaları çeşitlidir. Bunlardan birincisi rahim içindeki polipler spiral gibi davranıp embriyonun rahime yerleşmesine engel olabilirler. Diğeri ise eksik salgılanan bazı büyüme faktörleri embriyonun implantasyonu dediğimiz rahim tabakasını delip yerleşme şansının azalmasına neden olmaktadır. Ayrıca özellikle rahim ağzının çıkışını tıkayan polipler spermlerin rahme girip yumurtayı döllemesine engel olurlar.

Her rahim polipi alınmalı mıdır ?

Şikayete neden olmayan ve gebe kalmayı düşünen hastalarda 7 mm kadar büyüklüğünde olan poliplerin alınması şart değildir. Ancak tekrarlayan tedavi başarısızlıkları olan kadınlarda ve boyutları büyük olan poliplerde cerrahi olarak alınması tavsiye edilir.
Rahim polip ameliyatı endoskopik yöntemle olur. Histeroskopi dediğimiz ameliyat ile rahim içersine kameralı bir optik alet ile girilip heö gözlem hem de operasyon yapılır. Histeroskopi esnasında rahmin daha iyi görüntülebilmesi için sıvı verilmektedir. Yaklaşıl 15 dakikalık bir işlem olan histeroskoopide hastanede kalmaya gerek yoktur. Histerokopik polip ameliyatı olan hastalarda zaman geçtikten sonra tekrar polip oluşabilmektedir. Genellikle yeni gelişen polip rahmin farklı bir bölgesinden köken alır.

Rahim polip, tüp bebek, kadın hastalıkları, ilaç kullanım eğitimleri,  ve daha bir çok konuda hızlı ve doğru bilgi almak için Youtube sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Jinekoloji,  tüp bebek, gebelik ve üreme immünolojisi sayfalarımızdan merak ettiğiniz konulardaki makalelerimize ulaşabilirsiniz.

Adres: Birgen İş Merkezi, Bağdat Cd. No:226/4, 34730

Göztepe – Kadıköy / İstanbul