4 Maddede Adet Kanı Nasıl Oluşur, Nereden Gelir?

Adet kanamaları, endometrium adı verilen rahim iç tabakasının her adet döneminin bitimiyle dökülmesi sonucunda meydana gelir. Adet günlerinin başlamasıyla, kadınlık hormonu olarak bilinen östrojen hormonun etkisi ile bu tabaka kalınlaşır. Bu durum proliferasyon evresi olarak ifade edilir.

Prof. Dr. Ulun ULUĞ tarafından yazıldı. 0 yorum 15020 görüntüleme
adet kani

Adet kanamaları nasıl olur ve nereden gelir?

Adet dönemlerinin ortalarında ovulasyon yani yumurtlama meydana gelir. Âdetin sonlarına yaklaşıldığı zaman, progesteron hormonun etkisi ile sekretuar evresine geçilir. Daha sonra progesteron hormonunun azalması ile beraber, endometrium dökülür ve adet kanamaları meydana gelir. Diğer bir ifadeyle, adet kanaması endometriuma ait parçalar ve bir miktar kandan ibarettir. Bu kan sadece rahmin içerisinden gelir. Yumurtalıklardan veya karnın içerisinden gelme gibi bir durum söz konusu değildir. Bir süre sonra rahmin iç tabakası endometrium tekrar hormon etkisi ile kalınlaşır, kanama dönemi biter. Bu dönem her ay sistematik bir şekilde devam eden döngüden meydana gelmektedir.

Adet kanamasının içeriği nedir?

Adet kanaması, endometriumda meydana gelen döküntülerden ve bir miktarda kandan oluşur. Daha sonra rahim duvarı kalınlaşmaya başlar, bu nedenle dökülme ve kanama yavaş yavaş azalarak kesilir. Genel olarak sağlıklı her kadının adet döngüsü bu şekilde gerçekleşir. Ara sıra az da olsa adet düzensizliği görülebilmektedir.

Adet kanı pis kan mıdır?

Adet kanamaları hakkında edinilen bu düşünce tamamen yanlıştır. Adet kanının gelmesi ile rahim içinin temizliği sağlanır. Kirli kanın olması gibi bir durum söz konusu olamaz. Rahim ve içerisi oldukça steril bir bölgedir. Adet dönemi bittiği zaman, gebelik istediği doğrultusun da çocuk sahibi olunur. Ayrıca steril olmayan bir rahimde, bebek oluşumu için gerekli ortamın sağlanması mümkün olamazken, her adet döneminden sonra nasıl gebelik oluşabilir? Kısaca bu durum adet kanının pis olduğu düşüncesini tamamen ekarte etmektedir.

Rahim hijyenik bir sahadır

Normal şartlarda her kadının her ayın belli günlerinde yaşadığı adet döngüsü, rahimden kaynaklanan kanamadan meydana gelir. Bu kanamalar, rahimle beraber endometrium tabakasının kendini yenileme evresinde döktüğü parça ve kalıntılarından arınmak için yaptığı bir ritüeldir.

Rahim her ay gebelik için uygun şartları hazırlamak için bu döngüyü gerçekleştirir. Bir bakıma kendi kendine temizliğini yapmaktadır. Çünkü her adet dönemi ile rahim tarafından atılan endometrium, bu adet kanamasının yaşanmadığı ve ovulasyon dönemi içerisinde yumurta hücresinin erkek spermi tarafından döllenmesi esnasında, bebeğin yaşayacağı ortamı meydana getirecektir. Tüm bu sistematik döngü göz önünde bulundurulacak olursa, rahim aracılığı ile gelen adet kanamasının ve rahmin pis olma olasılığı söz konusu olamaz.