Gebelik Aşısı (RIU)

Gebelik aşısının temel amacı aslında rahim için zarının uyarılarak embriyonun daha kolay tutunmasını sağlamaktır. Tedavi sırasında iyi kalitede embriyo elde edilmesi ve seçilmesine rağmen gebelik elde edilemediği durumlarda, rahim içi zarının kalınlığının embriyonun tutunması için gerekli kalınlığa ulaşması için Gebelik aşısı kullanılır.

Prof. Dr. Ulun ULUĞ tarafından yazıldı. 0 yorum 5280 görüntüleme

Tekrarlayan tüp bebek başarısızlıklarında rahim içi uyarıcı  gebelik aşısı (RIU)

Doğal yollardan bebek sahibi olamayanlar için; Tüp bebek tedavisi başarı oranı en fazla olan yardımcı üreme yöntemidir. Yüksek olmasına rağmen bu oran yüzde yüz değildir. Yani tedavi her zaman gebelikle sonuçlanmayabilir. Tedavide başarısızlığa yol açan nedenler arasında; yumurta ve spermin birleştikten sonra oluşan embriyo gelişimindeki sorunlar ve oluşan bu düşük kaliteli embriyonun trasnferine bağlı olarak embriyonun ana rahmine tutunamaması, embriyoda oluşan genetik bozukluklar, kadının rahim yapısındaki bozukluklar ya da rahimdeki enfeksiyonlar tüp bebeğin başarısızlık nedenleri arasında yer almaktadır.

Gebelik Aşısı

Tüp Bebek tedavisinde başarıyı arttırmak için

Bu başarısızlıklar karşısında birçok çift strese girerek olumsuz düşüncelere kapılmaktadır. Bu sebeplerden oluşuz sonuçlanan tedaviler içinde embriyonun rahme daha kolay tutunup yerleşmesini sağlamak amacı ile gebelik aşısı olarak adlandırılan yöntem uygulanmaktadır. Bu yöntem sayesinde tedaviye başlayan çiftlerin olumlu sonuç alma oranları artmaktadır.

Tüp bebek tedavileri çocuk sahibi olamayan milyonlarca çifte mutluluk getirmişse de kesin sonuç veren bir yöntem değildir. Hastadan hastaya değişmekle beraber tüp bebek tedavisinde yarısında başarı sağlanmaktadır. Gebe kalamayan hastalarda altta yatan birçok neden olmaktadır. Pratik hayatta en çok karşılaştığım problem yeterli kalitede embriyo elde edilememesidir. Kaliteli embriyo oluşmasını etkileyen birçok faktör olduğu gibi farklı tedavi seçenekleri de mevcuttur.

Buna rağmen bir grup hastada embriyo kalitesi iyi olmasına rağmen gebe kalmakta sorun yaşanmakta ve rahime yerleşme olmaktadır. Gebelik aşısı da bu durumda devreye girmektedir. Yapılan araştırmalar rahimle embriyo arasında senkronizasyon olması gerektiğini göstermiştir. Bu senkronizasyon hem adet döngüsü hem de rahmin immünolojik yani bağışıklık sistemiyle alakalıdır. Rahmin verilen embriyoyu yabancı cisim görmemesi için farklı oranlarda parakrin dediğimiz faktörler salgılaması gerekmektedir. Bu sistemdeki herhangi bir uygunsuzluk gebeliği olumsuz etkiler. Rahim içi uyarıcı tedavi implantasyon mekanizmasını artırmaya yönelik tedavilerden bir tanesidir.

Gebelik takibi, tüp bebek, kadın hastalıkları, ilaç kullanım eğitimleri,  ve daha bir çok konuda hızlı ve doğru bilgi almak için Youtube sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Jinekoloji ve tüp bebek sayfalarımızdan merak ettiğiniz konulardaki makalelerimize ulaşabilirsiniz.