Epidural Anestezi Nedir?

Epidural anestezi doğum yani halk arasındaki adıyla ağrısız doğum kısaca anlatmak gerekirse, sezaryen doğum ile normal doğumun birleşimidir. Sezaryen doğumdaki genel anestezi yerine özel bölge anestezisi kullanılarak ağrılar hissedilmeyecek kadar azaltılır, ancak bebek normal yollarla doğar. Yani sezaryendeki gibi bebek karın bölgesinde açılan kesinden alınmaz.

Prof. Dr. Ulun ULUĞ tarafından yazıldı. 0 yorum 5228 görüntüleme

Epidural anestezi doğum nedir?

Epidural doğum yapacak anne adayı doğum esnasında baskıyı, dokunmayı hisseder, hatta doğum anına kadar yürüyebilir ancak ağrıyı hissetmez.

Tüm kadınlarda farklılıklar gösteren ama temelde doğum süreci başladıktan sonra karın, kasık ve bel bölgesinde belli aralıklarla hissedilen ve sıklığı ile anne ve bebeğin doğuma ne kadar yaklaştığını bildiren ağrılar, diğer bir deyişle sancılardır.

Doğum ağrısı genellikle çok şiddetlidir. Bu şiddetli ağrı kimi zaman anne ve bebeği kötü yönde etkiler. Pek çok kadın bu şiddetli ağrılara dayanamadığı normal doğumu göze alamaz.

İşte bu durumlarda epidural doğum gündeme gelir.

Epidural Anestezi

Epidural doğum nasıl yapılır?

Epidural anestezi bölgeseldir. Anestezi doktoru anne adayını yan yatırıp belince anestezi iğnesinin yapılacağı yeri belirler. Bölgeyi bir iğne yardımı ile uyuşturur. Bunun sebebi epidural iğnenin yaratıyı acının hissedilmemesini sağlamaktır.
Epidural iğne yapıldığında anne adayı kesinlikle kıpırdamamalıdır. İğnenin yapıldığı bölgeden belli aralıklarla ilaç verilir.  İlk ilaç verildikten 15 dakika sonra anne adayları ağrıyı hissetmemeye başlar. İlaç Kateter yardımı ile anne adayına verilir ve doğumdan sonra isteğe göre 48 saat içinde çekilir. Epidural için takılan Kateter’in takılıp çıkarılması oldukça acısızdır.

Epidural doğum riskleri nelerdir?

• Düşük tansiyon.
  • Çok aşırı kilolu adaylarda Epidural zor bir işlemdir.
  • Başarısız anestezi, doğum esnasında ağrı.
  • İdrar yapmada zorluk.
  • Enfeksiyon.
  • Baş ağrısı.
  • Alerjik reaksiyon.

Epidural yani ağrısız doğum çok konforludur ama hastaya göre değişiklik gösteren bahsettiğimiz sorunlara neden olabilir. Bu reaksiyonlar kimilerinde çok fazla olurken kimilerinde çok hafif geçer. Bu nedenle riskleri de göz önüne alarak karar vermelisiniz.